اجرای موفق تاكتیك‌های نوین دفاعی در رزمایش 'والفجر'
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی در پایان رزمایش ' والفجر' نیروی زمینی سپاه پاسداران، طراحی و اجرای رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه در شرایط مختلف جغرافیایی را شبیه‌سازی ماموریت‌های واقعی عنوان كرد.

وی در این باره افزود: در طراحی‌های انجام شده سرزمین‌های مشابه با وضعیت جوی، زمینی و موقعیت دشمن انتخاب شده است تا یگان‌های عملیاتی در نبرد واقعی بتوانند آمادگی‌های خود در این تمرین‌ها را به ظهور و بروز برسانند.

وی با بیان این كه نیروی زمینی سپاه در راستای ارتقای رزم یگان‌های عملیاتی خود جدولی رزمایشی را در سال 1390 پیش بینی كرده بود اظهار داشت: در سلسله رزمایش‌های تخصصی شیوه جنگ زرهی در نبرد ناهمطراز در منطقه عمومی خواف، شیوه‌های جنگ هوابرد و تكاور دراین نوع نبرد در جهرم و برای اولین بار در رزمایش والفجر نیز انبوه گردان‌های امام حسین(ع) بسیجی در كنار گردان‌های سازمانی لشكر عملیاتی 18 الغدیر در منطقه عمومی استان یزد، به تمرین تاكتیك‌های مورد نظر پرداختند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رزمایش والفجر گفت: پس از ابلاغ ماموریت، دو ماه و نیم تلاش مستمر در آماده‌سازی منطقه رزمایش و تجهیز و آماده‌ كردن یگان‌های عملیاتی، نیروها توانستند تمرین‌های تاكتیكی خود را در راستای دكترین تاكتیكی نیروی زمینی سپاه به اجرا در آورده و تمامی آموزش‌های لازم را با موفقیت كامل در میدان عمل تمرین و ارتقا بخشند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان این كه در رزمایش والفجر تكیه نبرد ما بر پایه اصولی مشخص و با رویكردی نوین طراحی شده بود، تصریح كرد: اجرای پدافند غیر عامل از جمله نهایت پراكندگی، اختفاء، استتار، فریب و بكارگیری بسیجیان در نبرد ناهمتراز از جمله اصول مورد تاكید بود كه تمامی این موارد كه با طراحی دقیق كارشناسان زبده و آموزش دیده صورت گرفته بود، با موفقیت اجرا شد.

وی از نكات بارز این رزمایش را اجرای كنترل شده آتش در تلفیق با سایر تاكتیك‌های عملیاتی دانست و اظهار داشت: در این رزمایش همه چیز به صورت ناهمتراز وجود داشت، اما در عین حال حملاتی به صورت نقطه‌ای، منطقه‌ای و خطی طراحی شده بود كه در این رزمایش تلفیقی از دكترین رزم نیروی زمینی سپاه با تاكتیك‌ها، تكنیك‌ها و تركیبی از انواع آتش‌ها و پدافند غیر عامل به اجرا در آمد و در نهایت نتایج مطلوبی حاصل شد.

سردار عراقی طراحی متمركز توسط كارشناسان نظامی و اجرای غیر متمركز خوداتكا و خود كافی را از دیگر نكات حائز اهمیت در این رزمایش خواند و افزود: با طراحی‌های انجام شده، یگان‌های كوچك و خود كافی در مقابله با دشمن و شرایط ناهمتراز به خوبی قادر خواهند بود ماموریت‌های محوله را انجام داده و خود را هم اداره كنند.

وی همچنین استفاده موفق از لایه‌های ارتباطی و تعریف سیستم خود امدادی، دیگر امدادی و نقل و انتقال مجروح را از جمله مواردی دانست كه با درصد بالایی از موفقیت در این رزمایش به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با تقدیر و سپاس از همراهی و همكاری مردم غیور و ولایت‌مدار استان یزد، خاطرنشان كرد:در رزمایش 'والفجر' نیروی زمینی سپاه رزمندگان جان بر كف این نیرو و بسیجیان عزیز اقتدار و آمادگی خود را برای رویارویی با تهدیدات و تعرضات احتمالی دشمنان انقلاب و میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.

سردار عراقی تاكید كرد: اداره كردن انبوهی از نیروهای عملیاتی در كنار آتش نزدیك و سنگین اقدامی سخت با ریسك‌پذیری بالا بود كه نیروی زمینی سپاه آن را پذیرفت و با طراحی دقیق، كنترل شده و بدون كمترین آسیبی با توكل به خدا توانست با موفقیت اجرا كرده و به دست‌آوردهای جدید دست پیدا كند.

سیام**1478 1418





:: برچسب‌ها: چشم انداز , زمستان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: